all the small things
 
Tuesday, December 11, 2007
Boli homerice si Zeus presedinte

Ma entuziasmez de fiecare data cand gasesc in viata aceasta marunta de zi cu zi ramasite mitologice.

Azi, citind Prosportul, m-am bucurat ca un copil [aproape aplaud] cand am aflat ca in secolul acesta al mitologiilor barthesiene mai sunt oameni de moda veche care iau in serios mitologia aceea cu care am crescut, cea pe care o datoram vechilor greci, lui Alexandru Mitrea si traducatorilor lui Homer [ton de adanc respect]. Un astfel de om este Andrei Prepelita, mijlocasul Universitatii Craiova, despre care am citit aici ca sufera de tendinita ahiliana. Zau daca credeam macar un pic ca asa ceva chiar exista. In viata reala, aceasta de zi cu zi. Tot respectul!

*

In copilarie una din cartile care stateau mereu la marginea patului, alaturi de basmele rusesti, era Legendele Olimpului. Pentru inceput ma fascinase sa descopar cum traia o alta Diana, cea de care ma intrebau toti colegii de serviciu ai mamei si oamenii maturi cu care faceam cunostinta Ei, te cheama Diana. Ca pe zeita. Stii ceva despre ea? Nouati nu, doar ceea ce aflasem de la Mitru. Si care intre timp probabil erau deja informatii perimate. Faina tipa, asa mi se parea.

Apoi am inceput sa citesc si despre ceilalti locatari certareti si pusi pe-amor ai Muntelui Olimp si despre peripetiile lor pana mi-am innebunit parintii. Imi placea sa extind povestea, sa o fac sa creasca pan-acoperea tot felul de alte lucruri. Precum politica. A fost perioada in care inainte sa adorm parintii imi spuneau povestile Olimpului cu ministri ca personaje.

Asa m-au obisnuit parintii mei cu politica, citindu-mi din ziarele acelui an in nota asta jucausa data de o analogie cu povestile ce imi placeau. Joaca asta a fost speciala pentru mine si eram cat pe ce sa o pierd de tot daca nu mi-ar fi amintit de ea stirile despre Basescu. O amintire de care cu dintii de acum

Labels: ,

posted by Diana Adela Martin @ 10:23 PM  
5 Comments:
  • At 3:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    :) Tu Iliada , eu Odisee !
    ce-ai facut cu musele?? :) le angajam "secretare" ??
    (Thalia ramane la comedie :)
    J.

     
  • At 3:48 PM, Blogger Independenta Dependenta said…

    Pe Hera şi Afrodita cui le laşi? :D

     
  • At 5:07 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    ladystarlight: hehe in zilele noastre e clar: hera e madam basescu iar afrodita elena udrea. iar in alte zile probabil ca afrodita e vreo ministra a contraceptiei si hera un minstru de interne :D

    J: musele le ascundem bine si ne amuzam cu ele :)

     
  • At 11:43 PM, Blogger Turambar said…

    Dinspre epoca de aur inspre epoca de-argint Dupa cea de-arama, drept in cea de tinichea.

    Azi nu mai sunt boli homerice. Sunt boli venerice. Azi il avem pe Zeus presedinte. Maine il avem pe Becali zeu.

    Nu ai RSS. Sau cel putzin nu il gasesc eu. We hates you, my dear. Ma simt nevoit sa te blogrollez.

    Cuvintele nu pot sa. Yule fericit, pagano! :D

     
  • At 7:52 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    nu am RSS pentru ca mi-era frica sa nu fie vreun fel de BTS

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory