all the small things
 
Saturday, December 01, 2007
Downdating in progress
Saptamana trecuta am plutit singura intr-un butoi de melancolie si nu prea m-a interesat ce se petrece in jurul meu. Asta m-a ajutat sa trec cu nonsalanta pe langa stiri de senzatie si barfe, raspunzand cu un ridicat din umeri si o privire goala, fixata intr-un punct indepartat la orice intrebare da pe asta ai auzit-o? Insa unele tot am auzit, asa ... postfactum.

Acum doi sau trei ani, in timpul controlului pe de-a-ntregul pe care il fac din timp in timp, m-am programat si pentru o consultatie ginecologica la unul din medicii implicati in scandalul lansat saptamana trecuta (mama abandonata in timpul nasterii, copil care sufera de pe urma neglijentei medicilor). Am ajuns in cabinet si incep sa discut cu doctorul: ii arat un istoric al controalelor anterioare dupa care ii spun ca ma intereseaza in special evolutia unui chist descoperit mai demult. Urmeaza o scurta pauza in care astept sa inceapa consultatia
_______.

Ntz da de unde. Tipul se uita putin pe o ecografie veche de un an si incepe sa scrie o reteta, bolborosind ceva despre niste anticonceptionale recomandate in aceasta situatie. Mintea mea se umple de dar dar dar dar nici unul nu ajunge sa fie rostit. Stau si ma uit la el complet tacuta. Si oarecum mirata. Prima consultatie ginecologica unde nu e nevoie sa ma dezbrac pentru a mi se pune un diagnostic. Intind mana dupa reteta si plec gandindu-ma ca tare mi-ar fi placut sa ii pot spune teatral efortul de a-mi asorta lenjeria, chinurile epilarii inghinale [dat din gene si scurta pauza pentru a trage aer adanc in piept] vreti sa spuneti ca toate astea nu inseamna nimic pentru dumneavoastra, ca nu au fost altceva decat o pierdere de timp si o risipa de energie din partea mea ??? dar nu am avut tupeu. Mi-era teama ca ma va trata ad litteram.

Plecand de la cabinet in acea dupa amiaza am cugetat la trecerea anilor si la faptul ca aceasta se face cel mai bine simtita in timpul vizitelor la medic. Acum cativa ani [oftat melancolic] nu s-ar fi intamplat asa ceva. Acum cativa ani un doctor nu mi-ar fi sugerat ca nu e nevoie sa ma dezbrac. Acum cativa ani, la o radiografie craniana facuta la Policlinica din Batistei, doctorul chiar a insistat sa ma dezbrac. Alea erau vremurile [oftat melancolic prelung]. Imi amintesc si acum cu o claritate LCD ziua in care am pasit in cabinet, intinzandu-i doctorului recomandarea ORL:

Am venit pentru o radiografie craniana i-am spus, mi-a raspuns Dezbracati-va si pasiti acolo. Craniana am spus Da, da, dezbracati-va si treceti in fata aparatului acela. -Dar e craniana, nu la plamani. -Aaah atunci ramaneti asa. Merg la aparat, imi face radiografia si-mi spune Puteti sa va-mbracati acum. Okkeyy ma uit stangace la el, un domn trecut de 70 ani care crede cu inversunare in inductie. Vin atat de multe pentru plamani imi spune in timp ce deschid usa sa plec.

Labels: ,

posted by Diana Adela Martin @ 12:33 AM  
5 Comments:
  • At 2:59 PM, Blogger Independenta Dependenta said…

    uhummm, am trăit şi eu drama ginecologilor. Ultimul se intitula Dl.Pană, mă consulta cu interesul cu care se uita, probabil, la ştiri şi mi se adresa cu "păse"! :))

    [cât despre leapşă, there's no hurry!]

     
  • At 4:06 PM, Anonymous Anonymous said…

    am fost cu una din prietenele mele la ginecolog şi eram mai mult eu stresat decât ea :))

     
  • At 10:06 AM, Blogger Alia said…

    o doamne, cred ca ar trebui sa existe un loc unde sa-i putem parai pe nesimtitii astia.
    sunt fericita ca l-am descoperit pe doc al meu... inainte de el am dat peste tot felul de imbecili.

     
  • At 11:46 AM, Anonymous Anonymous said…

    Am vazut acum vreo 25 de ani un film: "Mafia alba", era o fictiune evident, insa ai nostri au luat-o in serios. In Constanta, se stie de altfel, medicii fac mai mult rau decat bine. Si nu doar unii. Majoritatea. E groaznic. Toti cunoscutii mei ce au avut nevoie de operatie au mers la Bucuresti. Orele cat sotia a fost sub anestezie pt operatia de cezariana au fost pentru mine un cosmar, desi medicul resdpectiv era totusi seful sectiei de ginecologie. Daca veniti la mare, vara, aveti grija sa nu va imbolnaviti!

     
  • At 12:13 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    gabikoreanu: multumesc de precizare. o sa incerc sa ma feresc de doctorii din constanta. si de cei din bucuresti. si de cei din...

    alia & ladystarlight (or should i say .. pase ;) ): ar fi interesant un proiect in care sa povestim pataniile pe care le-am avut cu doctorii. ceva in genul taxi.oricum.ro

    cineva: si ai repetat experienta?

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory