all the small things
 
Friday, November 28, 2008
Singulara tragedie
Scuze... nu reusesc sa simt tristete pentru mortile necunoscute, indepartate...

Pippo Delbono rosteste aceste vorbe cu forta, muscand fiecare cuvant. Te prinde de la inceput in sensibilitatea rece a tragediilor straine, aratandu-ti moartea care va urma si disperarea si groaza. Si mai ales neputinta.

"Minciuna" este un spectacol despre 7 anume morti indepartate. Cele ale muncitorilor arsi de vii in incendiul care a cuprins intr-o seara de iarna uzinele Thyssenkrupp din Torino. Pe care le aduce in fata ta, cat sa le intuiesti, cat sa iti nimiceasca linistea comoda.

Unul cate unul, 7 oameni se duc la vestiarele lor, se dezbraca si isi trag pe ei uniforma. In liniste. Asa incepe spectacolul. Si se continua in liniste. In linistea unui bal cu calai ce danseaza suav si fotografiaza. Pe scena e iadul. Si puritatea. Cea a lui Gianluca, actorul cu sindromul Down, topaind gol si vesel printre spectatori si pe scena. Si a lui Bobo, batranelul surdomut care si-a petrecut peste 40 de ani intr-un ospiciu, oferind spectatorilor din primul rand privirea sa. Si o mica pauza. Iar dupa pauza


Urlete. Pe muzica lui Stravinsky - Sacrificiul primaverii niste corpuri se misca agitat, in spasme de disperare si neputinta. Isi lovesc trupul cu mainile si se dezbara de haine, aruncandu-le cat colo. Dau cu pumnii in grilaje, se contorsioneaza, zvacnesc. Cad uscate la podea si raman asa, in nemiscare.

Si apoi: l i n i s t e a

Martea trecuta am fost martor intr-un spectacol in care tristetea pentru mortile necunoscute, indepartate m-a coplesit.

[+ cate altceva despre spectacol pe aici si aici. Si va rog, ascultati Sacrificiul lui Stravinsky]

Labels:

posted by Diana Adela Martin @ 11:08 PM  
4 Comments:
  • At 8:31 PM, Blogger Unknown said…

    De ce tocmai aceasta piesa? Mi se pare cam ... well ... ca nuca-n perete

     
  • At 3:09 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    salut Laurentiu

    well... am dat link tocmai catre asta piesa deoarece este piesa aleasa de regizor

    mie mi se pare taman potrivita muzica cu acele imagini. si acum, ascultand piesa, vad acele corpuri zbatandu-se. si pe alta piesa nu :)

    zdruncina.

     
  • At 10:43 AM, Blogger Georgiana Nedelcu said…

    eu te astept la braila la teatru. avem un teatru f bun. sambata asta am spectacol. vrei sa vii?

     
  • At 4:24 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    salut georgiana si multumesc de invitatie. nu stiu cand voi avea drum la braila.

    dap, e fain teatrul vostru. am vazut cateva spectacole care mi-au placut: woyzeck-ul lui radu apostol, visul unei nopti de vara si desteptarea primaverii a lui victor ioan frunza

    ce spectacol e sambata?

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory