all the small things
 
Sunday, October 12, 2008
A aparut
Anna Gavalda - Cea care alina

O carte pe care o asteptam de mult. De cand am terminat Impreuna - stii... stateam pe canapea invelita intr-o patura portocalie si am parcurs noaptea si dimineata citind-o. Si faptul ca imi amintesc chestia asta inseamna ceva pentru mine. Uite, am gasit un ceva pe care imi doresc sa-l astept. O persoana care si-a pierdut entuziasmele incet incet, putin obosita si plictisita si nemultumita ... si care gaseste ceva de asteptat. E important, intelegi?

*

AG e una dintre putinele tipe a caror scriitura imi place. Mi-am facut o lista, nu m-am putut abtine. Reuseste sa creeze o singuratate luminoasa in jurul personajelor, iar despre singuratate as tot citi.

*

O halba in care torni bere. Un strat de spuma si apoi berea care da pe dinafara intinzandu-se lipicioasa pe degete, pe pahar, pe tejghea incat iti piere tot cheful sa te mai atingi de halba aia. Scriitura feminina imi place arareori. Sensibilitatea prost dozata, manifesta - asta e ceea ce nu-mi place. Spuma: O idee frumoasa, o captura reusita a unui sentiment si apoi lipsa masurii. Revista Tango.

*

In viata neliterara mie imi plac sensibilitatile timide, usor rusinate.
In viata mea neliterara eu nu trec drept o persoana sensibila.

*

Topul meu cu gagici care scriu despre chestiile astea care sunt sentimentele [uite ca nu pot vorbi relaxata despre sentimente, incerc sa par detasata] : Anna Gavalda, Sarah Kane, Miranda July, Melissa Banks, Nicole Krauss.

P.S. Octavian, nu am citit-o pe Jeanette...

Labels:

posted by Diana Adela Martin @ 11:43 PM  
35 Comments:
  • At 12:25 AM, Anonymous Anonymous said…

    Anna Gavalda, da, Sarah Kane da, Miranda July da, Melissa Banks, da, Nicole Krauss, da, tre'sa dai iama in Jeanette, desigur! si sa nu o uiti nici pe Janice Galloway cu al ei 'The Trick is to Keep Breathing', e clar din aceeasi lista ;)

     
  • At 12:26 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    multumesc :) pentru ca imi imi arati ca sunt multe de asteptat. ai facut o fapta buna pt batranelul de mine...

     
  • At 12:30 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    stau si ma gandesc: mai am pe cineva pe lista. dar nu imi amintesc pe cine... un batranel, asta sunt.. ce ti-am spus

     
  • At 12:40 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    sylvia plath, isabel allende...

    si tot in categoria asta de scriitura feminina diafana despre sentimente i-as pune si pe sasa stanisic (de ce repara soldatul gramofonul decedecedece?) si pe domnul krauss safran foer. si khaled hosseini [am plans citindu-i vanatorii de zmeie.. am plans.]

     
  • At 12:46 AM, Anonymous Anonymous said…

    si eu m-am gandit la dl. Krauss cum ii zici tu :)) Sylvia nu e in lista asta, nu stiu de ce, dupa Johnny Panic and the Bible of Dreams, a plecat din lista asta spre o alta, cu un singur item, ea. Cum nu ma convinsesera nici poeziile ei si nici Jurnalul. Iar Isabel Allende, da, o ador, mi-au mai ramas doar doua romane ale ei necitite, dar parca e totusi cu picioarele prea pe pamant sa fie in aceeasi lista. Feminina, da, feminista, poate, dar isi permite prea rar extravagante ale sufletului si mintii. Daca o citesc, o fac pentru ca ma invata sa mai dau credit realitatii. :)

     
  • At 12:59 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    DESPRE LISTA, CU SERIOZITATE

    [am rasfoit lista ta de carti sa imi amintesc dc doamna pe care o cautam e acolo. nu e. dar undeva exista. cred ca cuonvingere asta!]

    pe isabel si pe sylvia le-am trecut pe lista pt ca pregatesc o bere buna. diferita de a celor din post

    isabel mi se pare putin cam prea cucoana in scris. dar ii multumesc pt povestile spuse.

    iar domnii safran si stanisic sunt umeziti sub aceeasi eticheta ca doamnele din post

    si mai e o tipa care imi place. de pe alta lista. diane wynne jones. DWJ + Douglas Adams have my love

    [eu nu beau bere]

     
  • At 11:36 AM, Anonymous Anonymous said…

    Daaaa, si eu asa m-am bucurat cand am vazut ca e in curs de apartie cartea Annei! Abia astept sa dau o tura pe la Carturesti si sa o cumpar ^_^

     
  • At 5:14 PM, Blogger Annie said…

    Sa-ti povestesc::D
    Am citit mai intai "Impreuna" de A.G. si, pe masura ce citeam, (acum un an... sau doi) ma gandeam ca daca as face o ecranziare a cartii, Audrey Tautou ar fi cu siguranta actrita care ar interpretat-o pe Camille Fauque. Normal, era slabuta, bruneta, frantuzoaica... la cine altcineva sa ma gandesc? Apoi, am citit "As vrea sa ma astepte si pe mine cineva", o colectie de povestiri... Imi place mult cum scrie, curge lectura lejer si totusi descrie elemente si trairi interesante. Ei, de-abia dupa a doua carte am avut curiozitatea de a cauta biografia autoarei. Google, of course. Pictures. Si, surprize, surprize! Apare poza cu Audrey Tautou! De-abia atunci am aflat ca s-a facut deja film dupa "Impreuna" si ca ea este protagonista. Mi-o luasera inainte! Iar tipul e... adorabil!;;)

     
  • At 12:06 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ciudat. Mie imi plac exact cartile debordand de feminitate si cumva am impresia ca ne potrivim la gusturi. ;) Putini scriitori barbati carora le lipseste trasatura asta isi fac loc printre preferintele mele.

     
  • At 3:27 PM, Anonymous Anonymous said…

    diana:

    interesant cum nu spui tu nimic de margaret atwood sau de ursula k. le guin...

    :)

    ...sa nu mai zic elfriede, he-hei! pe ea cu cine-o pui pe lista? :D

     
  • At 5:22 PM, Anonymous Anonymous said…

    I wish someone were waiting for me somewhere... nu m-a facut sa astept alta carte a Annei Gavalda !
    sorry Di...de gustibus...nihil sine deo :):)
    parca " ciuguleste" bucatele de prajitura...
    Ti-as sugera : Stephenie Meyer . Twilight . Are un stil care-mi place !!
    Si tot ce tine de Meyer !! :) Francis Mayer ( nici o rudenie) dar o prefer , mai aproape de my spirit !!
    cu bine Di !!! xox
    j

     
  • At 3:35 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    ionuca: in librarie nu am vazut cartea, doar pe site-ul lor era trecuta la "aparute"

    annie: am cautat filmul, dar nu l-am gasit. cum ti s-a parut? si da, personajul feminin are ceva tautouiesc :)

    josephine: thanks for sharing your reading pleasures, e un mod de a imparti cu cineva o intimitate.
    nu am citit nimic de cele 2, o sa le caut la libraria de limba engleza

     
  • At 3:36 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    pin, gingav o sa va scriu un mail despre treburile astea complicate legate de scriitura, legate de feminitate.

    si da pin, ne potrivim la gusturi. hold that thought! :)

    nu le-am citit nici pe MA nici pe ursula. desi le am acolo udneva pe lista. e o lista lunga.

     
  • At 3:38 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    josephine: as vrea sa ma astepte si pe mine cineva nu mi se pare un bun start pt gavalda. mai da-i o sansa cu impreuna (cred ca titlul s-a tradus prin "hunting and gathering". o sansulitza macar. primele 30 pagini.

     
  • At 6:42 PM, Blogger Rareș said…

    Bine scrii. Bine că scrii. Mă bucură. Mai vin. M-ai provocat. Să citesc, în primul rând.

     
  • At 6:24 AM, Anonymous Anonymous said…

    OK , Di... :)
    nu zic niciodat , niciodata!
    deocamdata sunt ca o pisica pe pres la usa lui Bohomil Hrabal !!
    si ...torc incetisor :)
    tc , J.

     
  • At 9:30 PM, Blogger Rareș said…

    Să TE citesc, mai exact :)

     
  • At 9:54 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    i'm silent these days: anemie de cuvinte

     
  • At 9:00 PM, Blogger Rareș said…

    Haide, mai zii ceva...

     
  • At 12:45 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    maine. voi scrie ceva despre niste bilete de autobuz. multe bilete de autobuz. de 40 de bani.

    intre paginile unor carti. de ioan chirila, theodor mazilu (fotbalul n-a fost creat de diavol :) ), eugen barbu. cartile unui om care a iubit fotbalul.

    pe mine (inca) ma induioseaza fotbalul, il gasesc atat de uman.

    dar asta maine... bine inteles!

     
  • At 11:16 AM, Blogger thian1899 said…

    Anais Nin nu se incadreaza nu? Eu am vazut de curand Henry si June dar nu m-am impresionat. Nu imi placea de actorul care il juca pe Henry Miller.

    Fotbalul e impresionant, ai vazut cum i-au cantat Manu Chao la maradona? Se gaseste c-un search pe youtube sau altceva. Face parte dintr-un documentar de Kusturica despre Maradona prezentat si la Cannes. E un must see macar video-ul cu cantecul in care cel mai bun fotbalist e "colindat" in strada (dar mie imi place Manu Chao si ma cam las impresionat si de Maradona, adica totusi dupa tot ce a patit si irosit tot a ramas cel mai bun).

     
  • At 12:03 PM, Anonymous Anonymous said…

    Azi e maine. Paradoxal. :)

     
  • At 9:18 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    si in fiecare zi va fi azi, pin :)
    [multumesc ca ma tragi de maneca. a venit frigul de acum, poti sa o faci linistita]

    thian: pe anais nin nu stiu unde sa o pun. apropo de film, nu ti se pare ca anais actrita aduce cu maria andries?

    filmul despre maradona nu l-am vazut. astept sa il vad pe un mare ecran: o minge mai mare, un fotbalist maret :) la dakino de exemplu, in noiembrie http://www.mediafax.ro/cultura-media/maradona-by-kusturica-deschide-festivalul-dakino-video.html?1706;3339666

     
  • At 9:22 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    si pana atunci va invit la teatru: sunetul tacerii, calugarul negru, un poem ridicol, unchiul vanea, furtuna - sunt spectacolele unor regizori interesanti si se joaca aici, la bucuresti. dupa meciurile din cupele europene din timpul saptamanii niste spectacole de teatru cad f bine in weekend.

    + a lil bit of jazz with nigel kennedy. un jucaus a la cristiano ronaldo :) pe 24 noiembrie. adica luni.

     
  • At 5:16 PM, Blogger Audrey said…

    "O persoana care si-a pierdut entuziasmele incet incet, putin obosita si plictisita si nemultumita ... si care gaseste ceva de asteptat."
    Hm, cum ma regasesc uneori in ce scrii...

     
  • At 11:11 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    audrey, ce sentiment de confort si de liniste sa stiu ca impart o senzatie, o frica, o stare.

     
  • At 9:38 AM, Blogger Audrey said…

    Ar putea avea putina legatura si cu faptul ca suntem amandoua Capricorn :-))
    Singuratatea este un sentiment care nu ma paraseste nici in momentele cele mai efervescente (care sunt oricum extrem de rare), este ca si cum as avea un temporizator de emotii implantat in inima, care se activeaza automat atunci cand incerc sa fiu fericita.

     
  • At 1:18 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    Josephine: azi am fost la the english bookshop, nu le-am vazut pe doamnele despre care mi-ai spus. insa o sa le caut, da.. o sa le caut.

     
  • At 1:19 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    pe de o parte mi se potriveste descrierea ta. ma simt bine in solitudine si sunt putine persoane cu care sa imi faca vraiment placere sa imi petrec timpul. pe de alta parte, am avut fericiri mari, mari de tot. si inca ma bucur...

     
  • At 9:46 AM, Anonymous Anonymous said…

    am vazut cartea, in pachet, si am stiut. :)

    dezolat pentru gazeta. e prea comun, prea trivial...

     
  • At 9:54 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    ce anume ai stiut? ajuta-ma sa fac deductia :)

     
  • At 10:01 AM, Anonymous Anonymous said…

    ...am stiut cui ii place.

     
  • At 10:04 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    haha.. ma crezi ca tot nu am inteles o iota. dar cred ca e bine. e placut sa ai riddles de dezlegat in viata. dimineata, cand nu prea ai ce face... :)

     
  • At 11:25 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    hhahaha!! acum am inteles. ttoul este atat de clar

    gingav, rogu-te frumos, incepe cu cartea galbena si subtire.

    alb pe negru iti spun!

     
  • At 1:45 PM, Anonymous Anonymous said…

    am devorat "Impreuna" ieri dimineata. deliciul lecturii. placut mult-mult.

    nu m-a deranjat nici "descoperirea" ulterioara a retetei simple ca o melodie de abba. m-am intrebat daca pierderea candorii de cititor e rentabila... daca citirea detasata a unei carti, detectarea retetelor, a mecanismelor si trucurilor, a structurii-tesaturii, _cunoasterea_ asta innascuta, acumulata sau care vine cu experienta renteaza sau nu.

    cred ca nu. cred ca daca nu te scufunzi in text n-are nici un rost.

    thanks.

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory