all the small things
 
Saturday, November 15, 2008
Bicicleta de la Beijing
- Pagaia lui Patzaichin e obiect istoric. Povesteste-ne putin despre bicicleta cu care ai concurat la Beijing...

- Pai ce sa va spun? Avea saua cu 5,3 cm mai joasa decat a unei biciclete normale de concurs.

La inceputul lui iulie m-am dus la unul dintre cei mai renumiti biomecanici, sa-mi verifice bicicleta. Eu simteam ca ceva e in neregula. La catarari oboseam prea repede si ii observam si pe ceilalti ca stau altfel in sa decat mine. Si tehnicianul a fost cel care mi-a spus ca saua e prea joasa si ca ma dezavantajeaza mult. Cand am auzit...

Mai aveam 2 luni pana la Beijing, nu puteam schimba nimic. Ma antrenasem pe bicicleta asta si stiam cum s-o manevrez. Ar fi fost riscant sa fi ridicat saua tocmai atunci, inainte de Olimpiada. Asa ca am concurat cu saua joasa.

Asta insemna ca din cele 3 grupe de muschi, doar coapsa superioara lucra la capacitatea fireasca, de 80 %. Gamba si spatele coapsei lucrau doar la 5 %!!! Fata de 75-80 % cat ar fi trebuit. Cum se intampla in cazul adversarilor mei.


- Si cursa de argint de la Beijing cum ti s-a parut?

- In primele probe la care am concurat, de urmarire individuala si de contratimp 1 km, am luat locul 4. E frustrant un loc 4, mai ales cand vine dupa cel de la Atena. Vroiam sa imi iau revansa. Concuram de ceva timp impotriva spaniolului si a cehului, sunt niste adversari tari.

Am reusit la ultima proba, in proba de contratimp individual. Mi-a convenit traseul. E valurit si iti trebuie curaj pentru a lua curbele acelea. Drumul era imprejmuit de niste garduri de protectie inalte care ne impiedicau sa le vedem. Secretul asta a fost: curajul! Sa iau curba fara sa franez.
posted by Diana Adela Martin @ 10:07 AM  
4 Comments:
  • At 4:06 AM, Anonymous Anonymous said…

    hello Diana !
    fine reportaj !
    cat despre ce sa intelegi la " cracanel" no wonder... his name is " cracanel" :):) ne-a mintit :):)

     
  • At 5:29 PM, Anonymous Anonymous said…

    "the past is history..." :)

    sper ca ti-a placut nebunia spumoasa a lui rizzi.

     
  • At 5:45 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    mi-ar placea sa fiu un mititel om al imaginatiei sale. mi-as potoli pofta de culori.

    Ia uite aici!

    dar puzzle-uri se gasesc cu operele lui nenea james rizzi?

     
  • At 12:21 PM, Anonymous Anonymous said…

    extraordinar om!

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory