all the small things
 
Thursday, August 16, 2007
Spa Taxi Deluxxe
Ma urc in taxi. Soferul cum ma vede cum zambeste larg, cat sa observ ca are un dinte lipsa. Ma asez pe bancheta din spate, pregatindu-mi cateva amintiri pe care imi place sa le derulez. Insa ma opresc si revin la lumea din afara gandurilor mele la un stop, cand soferul scoate un pieptene micut din plastic pe care il trece prin par, trasand o carare pe partea dreapta. In timp ce se piaptana se intoarce inspre mine si zambeste din nou.

Nu schitez nici un gest, putin stingherita de situatie si nestiind eticheta care se impune [se asteapta sa ii spun ca ii sta bine parul? as!!! nici prin gand nu-mi trece; sa ii zambesc inapoi? ntz in nici un caz].

Raman nemiscata pe bancheta din spate ca si cand as astepta sa fiu fotografiata. Freeze imi spun si incerc sa reiau filmul de ganduri de unde il lasasem. Imi pierd insa atentia la un alt stop cand soferul scoate dintr-un fel de trusa de urgenta un deodorant. Pufff Puffff si aerul capata un miros greoi. Vapori de transpiratie se retrag inspre bancheta din spate. E foarte cald in masina si simt ca ma sufoc. Incerc sa pun la cale o strategie care sa ma ajute sa imi continui drumul.

x a) Pot sa ma dau jos din taxi si sa aleg alt mijloc de transport pana la destinatie. Ma amuz gandindu-ma ca ar fi ca si cand m-as strecura pe geamul unei toalete la o intalnire oarba nereusita. Soferul, care imi arunca ocheade in oglinda retrovizoare, ma vede mustacind si remarca cu subtilitate intr-adevar o zi frumoasa. Vedeti ce soare apare daca zambiti? As intarzia prea mult intr-o situatie neinduratoare cu intarzierile asa ca raman.

x b) as putea sa il sperii pe bietul om, lansandu-ma in conversatii stanjenitoare care sa il inhibe la vorba, astfel incat sa se gandeasca cu groaza sper ca nu mai are de gand sa spuna ceva. Sa conduca repede si furios pentru a scapa de clientul nedorit. Sa-i fie frica se mai uite in oglinda la mine de teama sa nu ma enervez si sa scot sisul. Nu am nici o sansa de reusita, nu am vazut Nasul, nici nu m-am jucat in copilarie dandu-mi pletele cu gel si spunand in oglinda cu un accent italian prost replici din filmele cu mafioti.

v c) Schimb personajul hollywoodian. Scotocesc in geanta dupa o oglinda, gasesc si rimelul si ma iau la intrecere cu taximetristul in proceduri de infrumusetare. Cu rabdare migalesc la gene si nu ma las pana nu ajung la destinatie. Cui pe cui se scoate.

Labels:

posted by Diana Adela Martin @ 5:05 PM  
8 Comments:
  • At 1:10 AM, Blogger . said…

    varianta a mi se pare cea mai "cool" iar c cea mai daunatoare tie ...in taxi si cu drumurile si traficul din bucuresti numai rimelata nu ai fi ajuns la destinatie :))

     
  • At 9:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    soferii de taxi sunt o categorie aparte ce trebuie luata ca atare si oricate circumstante le-am da, raman niste soferi de taxi, care incearca (cei mai multi dintre ei) sa te "minuneze" cu tot ce stiu ei pe lumea asta. din propria-mi experienta am retinut cativa, dar cel mai tare a fost un nene de vreo 65 de ani, care desi tocmai mentionase ca toata viata a stat in Popesti Leordeni si abia in urma cu cateva luni venise in Bucuresti, el s-o intalnit cu Jimi Hendrix. So, I've met God!

     
  • At 1:36 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    oh my! that dude is a who's who encyclopedia
    am trecut ieri prin C. sa te vad, m-am holbat dupa tine insa tu nu erai... unde erai? UNDE ERAI???

     
  • At 1:59 PM, Blogger Sahara Penguin said…

    Stii doar ca eu mai am un pic si scriu un tratat despre "monolagele taximetristului"... :D

     
  • At 6:20 PM, Blogger verde ursuz said…

    Cat a durat drumul? Incerc sa aproximez cantitatea de rimel. :D
    Offtopic: don't forget about that funky monkey!

     
  • At 7:43 AM, Blogger Diana Adela Martin said…

    girl stuff info: vreun sfert de ora. rimel mult nu prea a fost, am pierdut timpul dand efect macroscopic de lungime genelor. :D

     
  • At 8:57 AM, Blogger k. said…

    la milimetru inteleg trairile prin care ai trecut. in asemenea momente eu pur si simplu incremenesc exterior si interior si imi creez un vid de timp in care lumea sta in loc.

     
  • At 10:53 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    In anume dati, cand nu ma simt in largul meu sau sunt dezamagita, mi se intampla sa creez un vid care sa ma izoleze si care sa ma aboarba, cum spui. in alte dati, cand ma simt putin jucausa, incerc sa ma linistesc apeland la clisee (ma binedispune umorul provenit din clisee) transformand totul intr-o altfel de realitate

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory