all the small things
 
Monday, June 22, 2009
Râsul care mă sperie
Râsul care mă sperie iese din ecran. Se revarsă în hohote pustiind sufragerii si buticurile de la colţ de bloc; coboară în stradă, urcă în autobuz, de ajungi să îţi răsune în urechi peste tot pe stradă. Minimalizînd si egalizînd. Pe blondele lui Negru cu păcăliţii lui Gabriel Fatu, pe bâlbâiţii din faţa prompterelor cu cei ce-s filmaţi alunecînd pe stradă. Într-un ritual amuzant bun pentru generic, conţinut şi coadă.

“Nostim” înseamnă să miştocăreşti şi să cârcoteşti. Iar râsul a devenit un răspuns automat. Căci doară cel care râde la urmă e cel care nu ştie de glumă. Seriosul bosumflat. Teribil de analitic şi de alfabetizat. Ce mai, un om de tot râsul… Ar merita să fie luat în bâză şi demascat. Să îl arate de-acum cu degetul tot poporul.

Râsul care mă sperie iese din cutia aceea neostoit sastisită de resentimente şi norme morale mai întâi desfiinţate şi-apoi instituite ad-hoc. Punînd eticheta “mega-kestie, frate!” pe întâmplări inocente, fireşti şi banale.. E râsul atoateştiutor si valorizator.

La televizor totul e plin de umor. Dar lipsit de gentileţe şi de puritate.

*
Se râde atât de mult încât cuvintele mai au un pic şi dispar. Imaginaţi-vă Turnul Babel. Alcătuit din televizoare din care se aud peste tot aceleaşi hohote sugrumate, bubuind până-n înalt.

*

TOP 3 RÂSETE:
1. Un râs literar: “Aici râsetele au în ele sarcasm şi disperare, insolenţă , provocare şi în acelaşi timp deznădejde şi o tristeţe care te înfioară. Nu aşa râde cineva copleşit de fericire” [Klaus Mann – Mefisto]
2. Râsul băşcălios băsescian
3. La Euforia TV a rulat până de curând emisiunea “Inelul cu diamant” în care 10 fete luptau să cucerească un milionar. Ca probă de departajare: proba de umor. O probă în care fetele sunt puse să râdă, artifical şi cronometrat, timp de 2 minute. Pe nepusă masă. Ca să-i demonstreze milionarului că vor fi intotdeauna pregătite să-i aprecieze glumele…
posted by Diana Adela Martin @ 9:59 PM  
21 Comments:
  • At 10:18 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    am invatat sa scriu cu diacritice pe blog! :)

     
  • At 11:14 PM, Blogger Indelible Bonobo said…

    exista probe orale mult mai semnificative decat rasul, dar probabil ca nu pot fi difuzate pe tv public la ora de varf, ca i-ar amenda cna-ul.
    as baga in top rasul de bully din simpsons: ha-ha!

     
  • At 11:24 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    bonobo :)

    multumesc pt contributie

    [inca nu am vazut the wrestler..]

     
  • At 10:58 AM, Anonymous Catalin C. Vasii said…

    Nu toate rasetele inseamna bascalie. Daca memoria mea fuctioneaza corect, inclusiv Al. Paleologu, cu eleanta sa desavarsita, a facut odata o pledoarie pro ras. Mai departe, ar fi ascunsul op aristotelic din Numele Trandafirului. A face haz de necaz mi se pare unul din putinele obiceiuri bune din cele considerate romanesti. Rasul nu are o fiziologie pe deplin cunoscuta, gadilatul nici atat. Maimutele rad, la fel ca pisica de Cheshire.Mai adaug doar faptul ca pt un copil f. mic, rasul e singurul feedback pe care ni-l ofera cand se simte bine.

     
  • At 1:01 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    salutare Catalin

    nu sunt intr-atat de obtuza incat sa subsumez toate rasurile unei singure tipologii. si nu la acele tipologii de ras pe care le-ai adus in discutie ma refer. am zoomat insa pe rasul ingrosat, cel care nu e menit a alina sau a binedispune, ci pt a caricaturiza un om, pe cel de care se rade, in timp ce mistocarul isi asuma o pozitie de superioritate.. acest ras mie nu imi este drag.

     
  • At 7:32 PM, Anonymous Catalin C. Vasii said…

    Diana,

    Nu imi imaginam vreo pata cat de mica de obtuzitate. Am vrut doar sa dau un exemplu de rasete mai frumoase, pentru ca paharul are si o parte plina. Desi dupa alte pareri, nu ar exista partea goala si partea plina a paharului ci doar pahare de doua ori mai mari decat ar fi necesar.

     
  • At 3:37 PM, Anonymous adriana said…

    buna diana ,cate odata mie si frica sa mai comentez ,sa nu ajung de ras ,sunt prea ,sub nivelul vostru ,dar am ajuns sa fiu o fana a voastra ca nu ma pot deslipi de voi ..sunteti niste dulci.

     
  • At 4:58 PM, Anonymous windwhisperer said…

    " fiecare gand ar trebui sa aminteasca stingerea unui suris "
    (E.C)

     
  • At 4:28 PM, Blogger Urmuz said…

    Diana,

    în primul rînd aş dori să te felicit pentru diacritice :).

    Şi, pentru că s'a pomenit despre taxonomia rîsului, mă gîndeam să vorbim despre rîsul piper, rîsul scorţişoară, rîsul ienibahar, rîsul portocală, rîsul mărar, rîsul coriandru, rîsul zahăr brun ori carne de mistreţ etc etc.
    Recunsoc, e un program vast, va ieşi de'o enciclopedie în 24 de volume, dar merită :)

     
  • At 12:49 PM, Anonymous Vania said…

    Nu mă sperie răsetele, nici nu mă deprimă! Poate şi din pricină că, având mereu manele la maximum, râsetele sunt aneantizate...

     
  • At 4:00 PM, Anonymous adriana said…

    salut diana :)

     
  • At 5:13 PM, Anonymous Oana S. said…

    Primiti cu leapsa?:)


    Suntem inconjurati de tot felul de oameni. Cu unii ne petrecem mare parte din viata, cu altii ne intersectam din intamplare si uitam ca i-am intalnit.

    Nu am pretentia ca am inventat apa calda. Nici cuvinte mari, precum "recunostinta" sau "altruism. Nici macar leapsa pe bloguri. Doar ca sunt momente in viata in care simti nevoia sa te asezi cu capul in maini pe banca lui Iona din mijlocul marii, sa te reanalizezi si sa multumesti cuiva pentru ceea ce esti, lasand la o parte bariere impuse de timp, mandrie, principii, concurenta. Care sunt cei cinci oameni care, direct sau indirect, v-au ajutat sa deveniti cea de azi?

     
  • At 10:20 AM, Anonymous ieucumine said…

    buna,am gasit blogul tau pe un forum...acela cu blogosfera feminina.Mi-a placut ce ai scris si te adaug la blogroll.Eu sunt aici http://ieucumine.wordpress.com

     
  • At 5:57 PM, Anonymous JeAnne Dark said…

    buuuunaaaa diaaaana! :D

     
  • At 7:24 PM, Anonymous adriana said…

    buna diana

     
  • At 4:18 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    salutare oana scarlet, ieucumine, JeAnne Dark si Adriana! ma bucur sa vad fetze noi pe aici..

    de cand am ajuns la Berlin nu prea am mai avut inspiratie de scris. e prea multa ordine si liniste aici.. :)

     
  • At 12:08 PM, Blogger allé said…

    Buongiorno !
    ... noroc ca eu nu ma uit la televizor! bine... ma uit doar ori la emisiuni in care se vorbeste alta limba decat romana, ori la emisiuni la care nu se vorbeste deloc.

    inca ceva, ce mi-a placut cum ai zis: "La televizor totul e plin de umor. Dar lipsit de gentileţe şi de puritate."

     
  • At 5:39 PM, Anonymous strelnikov said…

    aoleo, diacritice :(

    ia ta uita, citesti klaus mann, felicitari. btw ai inchis blogu sau ce?

    cat despre ras, interesanta & ambivalenta chestie. toti stim ca eco in numele trandafirului il ridica la rang, uhm, metafizic. marele distrugator de totalitarisme, etc.

    dar cre ca rasul e mai mult ce zici tu aici [sau huellebecq in ultima carte]: o chestie vag abjecta.

     
  • At 6:10 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    salutare salutare!

    allé

    strelnikov

    ce mai faceti?

     
  • At 7:32 AM, Anonymous strelnikov said…

    ce - mai - fac?

    am mai vb pana acuma? :)

    anyway salut 2 u 2.

     
  • At 12:16 PM, Anonymous diana said…

    ah nu nu, bineinteles ca nu!
    dar nici nu conteaza

    nu-i asa?

    :)

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory