all the small things
 
Wednesday, April 01, 2009
LEAP te angajeaza la voluntariat
M-am urcat in taxi, intr-o dimineata tarzie. -In Piata Dorobanti, am spus, iar soferul mi-a aruncat intrebarea inapoi -Acolo lucrati, domnisoara?

-Aaah.. nu.. Acolo este cabinetul dentistului..
-A!! Ca-i tarziu. E ingaduitor seful daca va lasa sa ajungeti asa tarziu.
-Eu nu lucrez..
- Ah!! [tacere stanjenitoare]

Tacere stanjenitoare. Prelunga. Soferul care fusese un vorbaret nu mai scoate un cuvant. Tacere prin care arata ca ma judeca. Si eu acolo, simtind nevoia sa ma justific. Uneori simt nevoia sa ma justific, desi imediat dupa aceea mi se pare cam ridicol, de ce sa le explic unor straini felul meu de a fi. Nu Diana, nu-i asa ca-i nitel cam ridicol? Insa atunci in taxi am completat: -Adica muncesc. Dar nu pentru bani. Muncesc din placere. Urmeaza o privire si mai surprinsa, o tacere si mai stanjenitoare. In imaginatia lui e o chestie sa nu muncesti si sa te duci la ora 11 in Dorobanti. Sa bei o cafea, sa probezi o pereche de pantofi. Si apoi sa ajungi acasa chiar la tzanc pentru somnul de dupa-amiaza. O chestie nashpa, dar familiara. Insa in a munci fara bani e ceva neplacut si arogant care sfideaza orice om al muncii retribuite. Tipul pur si simplu nu poate sa inteleaga:
-Si cum.. munciti, dar fara bani?
-Da, chiar asa. Fac voluntariat
Tacere. Imi aud fiecare inghititura. Acolo, in gatlej.

*
Ieri, la Orange Concept Store, a avut loc evenimentul de lansare a programului educational LEAP - Link Education and Practice. Puteti citi rezumatul scris de Maria Dumitrica chiar aici.
posted by Diana Adela Martin @ 3:54 PM  
18 Comments:
  • At 4:58 PM, Anonymous Nabbú said…

    Eu cred că l-a speriat cuvântul "dentist". Nu e tocmai plăcut să faci conversaţie cu o persoană care merge la tortură. :-P

     
  • At 5:00 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    Pt mine, Nabbu cuvantul "coafor" e tortura. la dentist merg cu placere, relxata. am niste dentiste tare tare faine. zambarete, sugubete si cu mana buna.

    p.s. stie cineva un coafor, un hairstylist care sa merite increderea mea??

     
  • At 7:34 PM, Blogger Ela Iliesi said…

    eu fac voluntariat de jumatate de viata si explic mereu amuzata la interviuri cum lucrez eu de la 11 ani.

    si ma tin ocupata si ma fac foarte fericita proiectele la care lucrez, dar tot ma gandesc sa ma angajez, doar pentru ca s-au cam strans si niste datorii banesti si nu vreau sa le plateasca altii pentru mine.

    Mi-e cam greu de fapt sa inteleg de ce nu-si incep toti oamenii propria afacere si sper ca Fukuyama prevede bine viitorul, caci spune el ca exact asta o sa se intample.

    Deci LEAP te-a tinut asa ocupata :)

     
  • At 10:26 PM, Anonymous Catalin said…

    Ce nu inteleg eu e.. de ce "tacere apasatoare"? Ca doar nu porti conversatii cu toti taximetristii pe toata durata calatoriei. :)

     
  • At 12:10 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    Ela :) poate vorbim pe mail sa ne intalnim, sa ne dai un interviu sau un testimonial. sau sa ne cunosti :)

    asa-i, Catalin .. nu port :) insa era taximetristul acesta era extrem d ein verva si vorbarest pana in momentul ACELA

     
  • At 1:31 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    acum realizez ca poate parea fara sens ce am spus. eram 2 persoane in taxi, iar indicatia mea a venit la ceva timp dupa ce m-am urcat, dupa ce prima persoana a ajuns la destinatie. dupa o calatorie vorbareata.

    vezi, Catalin.. ma justific...

     
  • At 11:11 AM, Blogger Selma said…

    Bun. Si adancesc mirarea taximetistrului: Cum reusesti sa iti platesti facturile la sfasitul lunii?

     
  • At 4:42 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    salutare Andre

    facturile mi le plateste mama. in rest am nevoie de putini bani.

    inca sunt studenta si am preferat si prefer pe perioada studentiei voluntariatul unui job pe bani

     
  • At 8:17 PM, Anonymous adriana said…

    buna diana ,ma bucur pt tine ca-ti place jobul voluntar,eu sper sa-i mearga bine adrianei maine te salut si sa auzim de bine...sper sa rezolv cu unitatea

     
  • At 8:54 PM, Blogger octavian said…

    Imi pare rau ca nu am ajuns si ca nici nu am avut timp sa-ti scriu 'iti tin pumnii' inainte de lansare. O fac acum, sperand ca stii ca m-am gandit la tine in seara aia (eram doar la doua strazi distanta, ...) cand am lucrat iar pana prea tarziu.

    H&K,

    O,

     
  • At 12:31 PM, Anonymous ixtab said…

    Pai de ce nu spui asa? Daca-i spuneai ca esti studenta, si ca te sponsorizeaza mama, evitai "tacerile apasatoare". In studentie e normal sa nu lucrezi, nu? Plus de asta, a fi student e un full time job in sine.

     
  • At 7:44 PM, Blogger Indelible Bonobo said…

    in locul tau i-as fi spus "sunt bloggerita" - si-i dadeam o carte de vizita cu URL-ul.

    "cum adica?"
    "e cu computere si internet.."
    "aaa, am si eu un cumnat, daca vreti un laptop, toate-s proaspat furate, le da pe nimic, un fel de voluntariat"

     
  • At 1:09 PM, Blogger another cherry said…

    draga mea, tu intorci romania pe dos cu stilul tau de viata. cred ca ala s-a dus acasa si si-a batut nevasta. nu pentru ca facuse ceva, ci pentru ca era nedumerit.

     
  • At 7:27 PM, Anonymous adriana said…

    buna ziua Diana...iti doresc un wichend placut si o zi deosebita de Florii !!! multa sanatate si mamei si nu uita sa te mai odihnesti cu respect adriana.

     
  • At 8:38 PM, Anonymous adriana said…

    salut diana

     
  • At 11:15 AM, Anonymous adriana said…

    salut

     
  • At 11:00 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    Sana.. dar voluntar inseamna nu numai de buna voie ci si de voie buna.. cum sa se lase cu batai si vanatai? geamate si oftaturi mai da..

    Buna seara, doamna Adriana!

     
  • At 3:19 PM, Blogger ratusca vesela said…

    Scuze de mesajul gen “mass”, cine doreste si cunoaste persoane interesate, poate da informatia mai departe, multumesc anticipat!
    A aparut noua carte adresata în mod deosebit comunitatii LGBT.
    Cartea se intituleaza “Gândurile unei Lesbiene” - autor Alexandra TOADER, publicata de Editura LUMEN, Iasi 2009.

    Editura Lumen are contract de distributie carte cu librarii din judetele: Bucuresti, Brasov, Cluj, Craiova, Constanta, Iasi, Sibiu sau se poate achizitiona prin comanda directa la Editura Lumen de pe site-urile:

    http://www.edituralumen.ro/

    sau

    http://www.librariavirtuala.com/

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory