all the small things
 
Sunday, February 22, 2009
la periferie, un tramvai
despre bucuria asta vreau sa scriu, despre bucuria asta micuta si subtire, diafana - stravezie, de a sta intr-o dupa-amiaza intr-un tramvai aproape gol alaturi de un barbat la vreo 60 de ani duhnind a alcool si un june la treizeci, cu palarie de cowboy. ei doi vorbind de toate cele, sugubeti. eu tacand si privindu-i.

ei, asta-i lejeritatea despre care vreau sa vorbesc, cea care-l indeamna pe-un fante sprintar sa-i exclame unui batranas care cand si cand isi scoate butelcuta cu alcool pt a mai da pe gat o dusca eeii dar ce mai semanati cu jules verne aceeasi cu cea care-i da ghes unchesului sa-i raspunza si sa intre-n joc tu esti ma turcule, tu esti cel cu care m-am plimbat cu avionul peste tot in lume? ce bine ca te-am gasit, mai turcule, ma.. lejeritatea care, in fine... ma face pe mine sa privesc toate astea cu zambetul pe buze, mic martor la o fiesta a maruntisurilor cotidiene, a maruntisurilor care se gasesc cu plinul si cu duiumul si hai la mai mare peste tot in cartierele de margine de oras in fiecare zi de meci si la fiecare butic de bloc si in jurul fiecarei bare de batut covoare, in zilele de botez si nunta sau in daciile care petrec noaptea cu portierele deschise si muzica data tare si in zilele cand prea cald fiind, sari cu talpile goale in baltoace pline cu apa tasnita dintr-un furtun, flecustete pe care le pretuiesc nespus ca doara ele m-au facut sa ma bucur intr-un anume fel profund si grav de viata si sa nu am ambitii, nici orgolii, ci valuri si valuri de pretioasa, neabatuta lejeritate si continua ignoranta. pe care dupa cum v-am spus: le pretuiesc nespus si fara seaman.

*

eu sunt o fata care a crescut intr-o periferie si care acum traieste in alta. Ma simt bine aici, imi place de numapot. Imi place simplitatea si lejeritatea astei vieti duse astfel, in care se erodeaza spatiul unei vieti interioare pline de mistere, dileme si aventuri colosale.

Labels:

posted by Diana Adela Martin @ 7:48 PM  
15 Comments:
  • At 10:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    Draga diana,tot eu le citesc...impotriva tuturor sreagurilor...rade in hohote mai ales de acel barbier ca s-a dat drept doctor si i-am zis ca ideia ia fost al pustiului ,le place descrierea mia placut ca a suferit ca s-a pierdut vasul ,si mergem spre aflarea aventurilor ca si pirati ca de oameni cinstiti n-au avut parte sa se realizeze,interesant daniela ,maine le-o termin,ii parea rau lui ionut ca dormea ,va multumesc diana.

     
  • At 10:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    e bine ca ai nimerit intrun tramvai linistit ca pe linia lui 32 spunea unii ca se dadeau controlori si talharea lumea,s-a ajuns rau cu siguranta noastra,iar cu mirosul de bautura cred ca nul mai deosebesc ca sunt destul de imbibata de acasa :)

     
  • At 10:49 PM, Anonymous Anonymous said…

    si doamna adriana de mai sus face cu siguranta parte din acel peisaj pe care-l povestesti si de care mi-e dor;-)
    o si vad cu capotul inflorat de nylon, suflecandu-si manecile sa se apuce de batut covorul, dupa ce s-a asigurat ca sotzul n-a tras la masea mai mult ca de obicei.
    va multumesc doamnelor, ce frumoase nostalgii perfiferice hai-hui mi-ati trezit!

     
  • At 8:04 AM, Anonymous Anonymous said…

    Luminitza cu tot respectul,dar problema e ca nici spitalul nu-l serveste si numai daca vrea el ...ce onoare au barbatii astia sa fugiti de asa ceva ca acesti oameni fura viata copilaria copiilor nu au legi legi sunt numai pt mame sa-si protejeze copii ca de nu sunt decazute din drepturi,mai si te alearga sa-ti faci datoria de femee ca de esti femee si trebui sa suporti duhoarea bauturii,nai dreptul sa asculti o muzica o poezie sa citesti o carte dee te-ai manciepat si sa stai in duhorul bauturi,politia cand vine ...vai saracul barbat cati copii are ,a inebunit saracul...si daca esti mai aproape de el si el are miros de bautura dar mai fin,si ia uite dreptatea unde este ,chiar ma gandeam ca se cauta legi urgente pt infractori,de ce nu-i considera infractori si pe ei ???poate or gasi legi hahaha va pupic

     
  • At 1:43 PM, Blogger another cherry said…

    Ti-oi mai fi spus lately cat de tare imi place cum vezi tu lucrurile? Foarte tare:)

     
  • At 2:10 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    doamna Adriana:
    si mie ce mai imi placu "impotriva tututor steagurilor"...
    nu era vb de tramvaiul 32, ci de cel de la mine dinspre casa
    numai bine :)

    cireaso, chiar ma gandeam a tare mi-ar fi placut sa fii si tu acolo, cred ca te-ar fi amuzat toata conversatia.. atat de trista si de vioaie si de relaxata ahh ce i-as mai fi ascultat

     
  • At 9:57 AM, Blogger metafizicx said…

    ai trait vreodata la periferia ta?

     
  • At 1:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    ce mi-a placut asta.. daca ai sti ce mi-a placut. ti-am zis ca mi-a placut?

    ps: nu e asa nasol in tramvaiul 32. e doar aglomerat si aproape niciodata liber, si nu am auzit discutii suave ci doar "des voix rauques". suna bine in franceza.
    dar oricum..haha @ Luminita. :))) good one (asta suna bine in engleza)

     
  • At 1:50 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    mi-am cautat miezuri, bubu.

    defbest, iti multumesc ca ai impartasit asta cu mine

    cu 32 nu am fost niciodata. tu umbli des cu el?

     
  • At 3:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Salutari Diana ,m-am bucurat nespus cand aurica a tras imediat de carti sa citeasca si si-a ales tot aia cu piratii ,m-am uitat cat de valoroase sunt cartile va multumesc tuturor .

     
  • At 5:36 PM, Blogger Rareș said…

    Păi aș spune că nu e deloc străvezie. E solidă.

     
  • At 5:39 PM, Anonymous Anonymous said…

    aproape zilnic, da..e legatura mea cu "orasul":) ups, tocmai ti-am spus unde stau:))

     
  • At 10:55 PM, Blogger Indelible Bonobo said…

    iti scrisesem un comentariu lung, da' l-a mancat gugal, iubi-l-as in gura. ziceam, pe scurt, ca ei au facut un show pt tine, rasplata fiindu-le zambetul. si daca show-ul a fost de calitate, puteai sa le sufli o bezea cand erai aproape coborata

    (ca presupun ca batiste parfumate nu se mai poarta de la caragiale-n-coa'e)

    prima varianta era mai diafana, dar cum ti-am spus, a mancat-o gugal

     
  • At 11:37 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    adriana ma bucur sa aud ca v-au placut. eu am petrecut niste clipe frumoase citind cateva dintre acele povesti

    pushthebutton: stravezie ca un mic pestisor cu solzii din dantela

    bonobo: le-am spus la revedere donnilor. asa cum si-a luat la revedere de la ei si un alt batranel, inaintea mea, si care le-a urat sa ajunga si ei la varsta lui, la 84 de ani.

     
  • At 3:40 AM, Blogger George Colang said…

    aventuri colosale in periferie? :)

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory