all the small things
 
Sunday, February 11, 2007
Despre spaghete, cotofene hoate si frica de a aparea in Libertatea
DEPRESII MARI CARE APAR CAND ITI ESTE FOAME SI NU STII SA GATESTI

Se intampla uneori, nu de prea multe ori, sa fac depresii pe motiv de foame. Nu o foame obisnuita, ci o foame nebuna, una care nu numai ca nu te lasa sa te gandesti la altceva, dar care nu trece nici dupa ce mananci mici nimicuri (mici nimicuri pentru ca in casa, evident, nu ai nimic de mancare, pt ca esti o aiurita care uita sa isi ia si paine). Si ce te faci intr-un astfel de moment daca nu stii sa gatesti? Asa cautam eu intr-o seara sa gasesc raspuns la intrebarea care imi rodea pana si stomacul. Nu stiu sa gatesc, sunt nepriceputa in bucatarie si in plus sunt lenesa si comoda.

Asa ca am inceput sa plang. Stateam pe canapea si imi plangeam de mila gandindu-ma la diverse scenarii si la articole din ziare gen Libertatea care vor povesti pe larg cazul socant care s-a petrecut in apartamentul unei moderne tinere fete. Dupa un timp am inceput sa ma gandesc ca intr-o astfel de situatie poate nu ar fi o idee rea sa incerc sa imi prepar singura spaghete. Mi-am amintit ca un prieten se mandreste cu spaghetele lui si o data chiar mi-a zis ca a experimentat cateva variante de sosuri, iar amintirea aceasta mi-a servit drept ambitie si mi-a facut avant in bucatarie. [Doar nu o fi mai greu sa faci spaghete decat sa … nu stiu, decat sa rezolvi exercitii de algebra liniara sau decat sa faci snowboard sau decat sa o convingi pe fetita prietenei tale sa nu-ti lipeasca guma de mestecat in par.]

Ce-a urmat? Alte lacrimi, supararea de a nu intelege ce vor sa spuna cuvintele de pe laterala cutiei cu spaghete, telefon catre prietenul-care-se-lauda-cu-spaghetele, sperante. Cu rabdare a incercat sa imi ofere un crash course in spaghetti cooking in timp ce eu incercam sa retin ceea ce imi spune. Insa nu a fost deloc bine: am pus prea putina apa in oala astfel incat spaghetele s-au lipit de tigaie; in plus erau prea moi si la gust parca erau fasii de carton topite. Sosul a iesit si el nasol: am turnat sosul dintr-o sticla de bulion intr-o cana, am turnat putina apa si am incercat sa invart o lingura in cana pentru a face sosul mai putin dens. Nu a fost mai putin dens. Iar ca supliment am pus niste muschi file pe care il gasisem in frigider. L-am taiat bucatele si l-am aruncat in oala. Chestia asta insa a produs un alt dezastru. Spaghetele au capat un gust rau de la bucatile de piper si de la condimentele care se gaseau pe marginile muschiului file (cred ca piper si alte condimente erau, nu stiu).

Am inceput iar sa plang cand am gustat rezultatul final. Am incercat sa imi fac o proba de curaj din a manca un sfert din portie, dar nu am reusit. [ganduri negre, ganduri negre, ganduri negre].

Gandurile negre au trecut abia dupa ce am recitit paragraful de inceput din “Cronica pasarii arc” de Murakami, fragment in care niste spaghete fierbeau cuminti:

Cand a sunat telefonul, fierbeam spaghete in bucatarie si fredonam Cotofana hoata a lui Rossini, care tocmai se transmitea la radio. Consider ca muzica aceasta se potriveste perfect cu prepararea spaghetelor.

Eh, acel Rossini mie imi lipseste.
posted by Diana Adela Martin @ 5:03 PM  
8 Comments:
  • At 10:57 PM, Anonymous Anonymous said…

    You're not alone:D
    If you care, I can give you reteta mea speciala pentru sos de spaghete. Desigur, spaghetele, salatele, ouale si catofii pajiti fiind singurele specialitati pe care sunt capabila sa le creez;))

     
  • At 10:58 PM, Anonymous Anonymous said…

    *prajiti

     
  • At 11:47 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    Wow spaghete, cartofi prajiti, salate, oua...chiar te pricepi la gatit (si nu sunt ironica spunanad asta). Intr-o situatie de urgenta oti alcatui un menu.
    as fi curioasa sa aflu reteta speciala de spaghete :)

     
  • At 11:50 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    am facut si eu cateva greseli de ortografie. sper sa nu fac si in postul asta ca sa nu fie nevoie sa revin cu inca o erata si tot asa la infinit.

     
  • At 6:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    As fi preferat sa fii ironica :P

    Donc, voila la recette. Eu folosesc ceapa, ardei gras - neaparat verde, ciuperci, rosii, pastrama din piept de pui, mirodenii (cimbru, piper, oregano).
    In timp ce se fierbe apa pentru paste, incep sa tai ceapa rondele. Apoi ardeiul, taiat lung si subtire, ca in bucataria asiatica. Uneori mai pun si praz, taiat la fel, doar de dragul aspectului. Rosiile le toc mai marunt, iar pastrama o tai cubulete.
    And now I begin cu calitul legumelor: las la incins putin ulei de masline, pun ceapa, sare si ardei, dar nu le las sa se scofalceasca, pentru ca mie imi place fie nitel mai crude. Dupa o vreme adaug si rosiile si uneori si ciuperci. Las sa scada nitel, iar la sfarsit de tot adaug pastrama de pui impreuna cu mirodeniile.
    Rezultatul este un sos cu legume dulce-acrisor-sarat :P Dar delicios, I might say, daca pana si mamei ii place ;))

    Am preferat sa nu pomenesc cat timp trebuie acordat fiecarei etape, pentru ca pur si simplu nu stiu, se estimeaza ochiometric :P Spaghetele musai trebuie amestecate din cand in cand, ca sa nu se lipeasca. Eu mai pun si putin ulei in apa in care le fierb. La sfarsit, cand le scurg, le clatesc cu apa rece.

    Mda, deci, cam asta este modestul meu sos, pe care l-am pus cap la cap acum ceva timp. Bon appetit! ;)

     
  • At 12:42 PM, Blogger Diana Adela Martin said…

    :) thanks

     
  • At 7:25 PM, Anonymous Anonymous said…

    Mai...
    Aici l-am lasat.

     
  • At 8:12 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bai !...
    Il mai las o data...
    Deci: ziceam de sos. Gorgonzola il chema. Te duci la cumparaturi, da ?
    Iei: branza Gorgonzola, smantana si supa de legume la cub.
    Pui apa la fiert intr-un vas micut ( putina apa, cam 1 cm, maxim ) cand fierbe bagi cubuletu, mai lasi 2-3 minute, pui smantana, 2-3 linguri, amesteci bine, cand se omogenizeaza bagi branza, pe care o tai anterior in fasii, cuburi, piramide, cum vrei tu. Amesteci pana se topeste branza. Ce-i greu ?
    Uff...

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

  • HOMEPAGE
  • d See my complete profile

      Subscribe in a reader

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Previous Post
    Archives
    Links
    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    Personal Blogs - Blog Catalog Blog Directory